Adidas? Już nie tylko. Od teraz trzy paski nie tylko dla niemieckiego giganta.
Adidas. Czyli przegrana batalia o wyłączność na trzy paski.
Adidas praktycznie od samego początku kojarzy się z trzema paskami. Ale jego monopol w zakresie korzystania z takiego wzoru właśnie stanął pod wielkim znakiem zapytania. Co się stało?
Otóż w ostatnim tygodniu Sąd Unii Europejskiej wydał orzeczenie, że trzy paski, bynajmniej na terenie Wspólnoty, nie będą chronionym znakiem towarowym. Wyrok ten podtrzymał następnie Sąd Luksemburgu. Uzasadnieniem tej decyzji jest brak stosownych uzasadnień i dowodów podanych przez niemiecką markę Adidias, które wskazywałyby na to, że trzy paski są kojarzone wyłącznie ze sportowym gigantem.
Sąd stwierdził, że "sporny znak nie jest wzorem, który składa się z szeregu regularnie powtarzających się elementów, ale zwykłym znakiem graficznym". Przysłowiową kropką "nad i", która pogrążyła Adidas w zakresie historycznych wręcz trzech pasków jest fakt, że "wśród dowodów przedstawionych przez niemiecką spółkę te, które zostały uznane za istotne do pewnego stopnia, dotyczyły tylko pięciu państw członkowskich. Nie mogły zatem zostać uznane za używane w całej Unii".
Czy to oznacza falę logotypów nawiązujących do marki Adidas? Jak decyzja sądu wpłynie na niemieckiego producenta odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych oraz jego konkurencję - dowiemy się wkrótce.